Vårt nya varumärke - SD Worx brand story
Det var inte bara namnet som blev nytt när Aditro blev en del av SD Worx-familjen. Hela varumärket ändrades till det nya företagets former. Här kan du se och läsa mer om vår nya visuella profil.
Vårt syfte och det värde vi vill tillföra kunderna
Lösningar genom hela medarbetarnas livscykel
Våra lösningar inspirerar till resultat, matchar människor till de jobb de är avsedda för, hjälper dem att lära sig och växa och belöna dem på lämpligt sätt. Lösningarna ger dem tid och verktyg att fokusera på det arbete de älskar och det gör arbetslivet till en bra plats att vara på.
SD Worx levererar tjänster genom fyra kärnfunktioner: mjukvara, outsourcing, rådgivning och datadrivna insikter. Våra kunder får bra verktyg och tjänster inom Lön & HR så att de kan vägleda, belöna och utveckla sina medarbetare.
Läs också SD Worx historia
Vårt kundlöfte: "To be a spark"
Vi lovar att bidra. Du är vår viktigaste uppgift. Vi lyssnar och sätter oss i dina skor, så att vi verkligen förstår dina mål och kan hjälpa dig att utvecklas.
Engagemang driver oss framåt. Vi tar ansvar för vårt arbete. Vi är dedikerade till att leverera resultat. Vi vågar sätta gränser och hålla vad vi lovar.
Vägen är öppen. Vi vågar se saker ur ett annat perspektiv. För oss är lärande och innovation en av de viktigaste sakerna vi gör, och det inspirerar oss att alltid tänja på gränser och sätta dig först.
Vi tror på varandra. Vi litar på oss själva, laget och dig. Vi letar efter lösningar tillsammans.
En för alla. Alla för en. Även om vi är fysiskt isär, agerar vi som en. Vi delar med oss av vår kunskap och hyllar våra olikheter.
Vi är alla en del av SD Worx-familjen!
Vår "spark"
Vår "spark" symboliserar hur vi inspirerar våra kunders balans mellan arbete och privatliv, inspirationen hämtas från fyrverkerier. Det kan du se på många av våra bilder, där gnistan spelar en framträdande roll. Vi vill att den ska ge energi och använda livfulla färger, öppen design och mycket vitt. Vår "spark" ger också liv till vår logotyp! Tre färgglada ränder rör sig uppåt och lyser upp himlen som fyrverkerier.
Vi ger framgång till hjärtat av vår kunds verksamhet. Vi sätter igång saker, ger energi och skapar engagemang.
Den ljusa bakgrunden gör att vi kan infoga den grafiska enheten bakom motivet och ge gnistan till deras liv/verk. Det länkar både bilden och budskapet närmare vårt varumärke.
Färgerna
Vi håller oss till ett enkelt men ändå starkt färgschema. Rött, gult, lila och orange. Dessa färger representerar varumärket SD Worx och kommer att göra oss igenkännbara i alla kanaler. Den primära färgpaletten stöds av olika nyanser av grått och massor av vitt.
Färgbalans
Vi vill att vårt varumärke ska sticka ut genom att använda en balanserad mix av våra färger, i kombination med mycket vitt.
Namnet SD Worx
Vad betyder SD Worx?
Visste du att SD Worx har över 75 års erfarenhet av att arbeta med lönehantering och HR? Allt började år 1945 när andra världskriget tog slut. Under den kaotiska tiden behövde den belgiska regeringen hjälp och SD Worx grundades. Idag stöttar SD Worx företag i över 150 länder och är baserade i 20 länder. Vad är hemligheten bakom framgångssagan?
Logotyp
Vår logotyp består av två delar: vår symbol och vårt företagsnamn. Vi har även en logotyp med en slogan.
Våra varumärkes- och produktlogotyper är tydliga, slagkraftiga och igenkännbara. De har alla vår livfulla färgpalett med designvariationer.
Innovativa lösningar
Det finns ett enormt strategiskt värde i effektiv HR och med våra skräddarsydda och skalbara lösningar kan du ta del av det värdet. Vi på SD Worx har hjälpt stora och medelstora företag, organisationer och offentlig sektor att ta hand om sina anställda i över 75 år. Så oavsett om du vill ha lösningar för lön, medarbetare eller HR får din organisation den stöttning ni behöver för att konkurrera på framtidens marknad.