Service Desk
Support för alla
Vår Service Desk First Line support ger snabb, kunnig och personlig hjälp – direkt när de behöver det. För dig som har outsourcat lön till oss. Välj att låta alla medarbetare få kontakta supporten eller bara några kontaktpersoner, "superusers".

Se video om vad Skandia tycker om Service Desk
En genomtänkt och bra lösning, det säger Skandia om supporten.
Snabb hjälp vid behov
Anställda får omedelbar support för lönerelaterade frågor – utan att belasta HR eller ekonomiavdelningen.
Personlig support
Support anpassat efter din organisation. Du kan få eget telefonnummer och hälsningsfras.
Effektiv ärendehantering
En central kontaktpunkt med tydlig uppföljning och lösning av alla inkommande ärenden.
Avlastar interna team
Minska arbetsbelastningen för HR och ekonomi genom att låta oss ta hand om supporten.
Därför väljer företag vår supportlösning

Snabb återkoppling och lösning
Våra erfarna specialister ger omedelbar hjälp via telefon med återuppringningsfunktion eller ticket i kundportalen – snabbt, professionellt och med hög kundnöjdhet. Vi lär känna just din verksamhet, dina processer och behov vilket gör vår support både träffsäker och värdeskapande.

Hög tillgänglighet
Service Desk är tillgänglig varje vardag, året runt (även klämdagar) kl. 9-16. Avlasta egen personal och sluta oroa dig för avbrott, sjukdom eller annan frånvaro. Vi finns där redo att svara på alla möjliga lönefrågor som till exempel lönespecifikation, semester, skatt, sjukfrånvaro.

Proaktiv tjänst
Alla ärenden dokumenteras, kategoriseras och följs upp. Det ger bra kontroll och kvalitet över tid.
Ralf Lindgren,
Ansvarig för Lön och Förmåner
Kontakta oss
Fyll i dina kontaktuppgifter för att boka en kort möte eller demo med en av våra experter.
Vanliga frågor om Service Desk
Det är en central supportfunktion för våra outsourcingkunder där anställda får hjälp med lönerelaterade frågor från experter på SD Worx.
Här är exempel på frågor vi hanterar:
- Specifikation löneavdrag (kopplat till dag kontra kalenderdagar, t.ex. helger eller helgdagar).
- Utbetalning slutlön. Inklusive utestående betalningar (t.ex. outnyttjade semesterdagar).
- Vilka skattetabeller den anställde tillhör baserat på uppgifter som inhämtats från Skatteverket.
- Förklara skillnaden mellan engångsskatt och enligt skattetabell.
- Semester och semesterlagstiftning.
- Förmåner och hur de fungerar.
- Skuld- och skuldhantering.
- Friskvårdsbidrag, hantering av samt riktlinjer för detta.
- Utbetalningsinformation och information om registrering av bankkontonummer.
- Förklaring av de olika lönemodellerna (t.ex. månadslön kontra timlön).
- Hantering av begäran om olika intyg, t.ex. arbetsgivarintyg.
- Hantering av inkomstförfrågningar som behöver besvaras från försäkringskassa eller andra myndigheter.
Via telefon eller ticket i vår kundportal. Vi har öppet alla vardagar kl. 9-16, året runt. Även klämdagar. Vi brukar svara väldigt fort, ofta inom en minut. Men är det många som ringer finns möjlighet bli uppringd, så kallad återuppringningsfunktion. För dig som verkligen vill ha snabb support erbjuder vi en prioritetstjänst. Hör av dig så berättar vi mer.
Vi erbjuder support på svenska, norska, danska, finska och engelska.
Vi är snabba. I snitt svarar vi inom en minut på över 80 procent av samtalen. Vi löser över 90 procent av samtalen vid första kontakt.
Då eskaleras ärenden till relevant avdelning och Service Desk-teamet återkopplar alltid till frågeställaren. Vi lämnar dig aldrig i sticket :-)